eHealth Convention

Patients Know Best: dreams come true

11:45 30 minutes presentation Grote zaal

Mohammad Al-Ubaydli, een Britse arts, met een chronische ziekte heeft het PGO platform www.patientsknowbest.com ontwikkeld om patiënten inzicht te geven in hun eigen zorgdossiers en samen te laten werken met artsen. Met inmiddels 5,5 miljoen gebruikers is dit platform in het Verenigd Koninkrijk een groot succes en heeft veel prijzen in de wacht gesleept. In deze sessie vertelt Mohammad over zijn drijfveren, de tegenslagen in de weerbarstige praktijk van de zorg en het uiteindelijke succes van patientsknowbest.com.
Jan van der Beek, investeerder en ondernemer in de zorg, vertelt waarom hij in Nederland en Duitsland miljoenen gebruikers verwacht.

Mohammad Al-Ubaydli

Mohammad Al-Ubaydli

Patientsknowbest

Dr. Mohammad Al-Ubaydli is als arts opgeleid aan de Universiteit van Cambridge èn patiënt met een zeldzame aandoening. Hij was zich bewust hoe slecht het was gesteld met de informatie-uitwisseling tussen zorgverleners en patiënten met onvolledige dossiers en onnodige diagnostiek als gevolg. Het optimale patiëntendossier staat ten dienste van de patiënt en hoort niet rond een organisatie te worden gebouwd en top down te worden geïmplementeerd. Tegen deze achtergrond startte Mohammad in 2008 met de ontwikkeling van www.patientsknowbest.com

Jan van der Beek

Jan van der Beek

CarePoint

Jan van der Beek, studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft commerciële functies bekleedt bij onder andere DAF Trucks en Pon. Sinds 1989 heeft hij een eigen investeringsmaatschappij. Na zijn eerste investeringen in de automobielsector focust hij zich vanaf 1996 op de zorg. Vooral op het gebied van ICT en zorgvastgoed in Nederland, Duitsland en Spanje. Zijn visie is dat innovatie voorwaarde is voor betaalbare en toegankelijke zorg. Omdat innovaties slechts in beperkte mate voortkomen uit de sector zelf is er behoefte aan durfkapitaal. Met als consequentie dat Jan moet laveren tussen risicomijdende zorgbestuurders en ondernemerschap.

Ruud Koolen

Ruud Koolen

Skipr

Ruud is uitgever van Skipr, het crossmediale communicatieplatform voor beslissers in de zorg, Zorgvisie, Zorgvisie ict en Headline. Voor 2010 was hij hoofdredacteur van Zorgvisie en Markant. Ruud begeleidt publieke dialogen en debatten en is een ervaren dagvoorzitter. Hij weet als geen ander het publiek te prikkelen met zijn actuele en vernieuwende kijk op de zorgvraagstukken van vandaag.

 

Gelijktijdige sessies